L’Acadèmia del Cinema Espanyol ha confirmat un
rumor candent: Blancanieves
de Pablo Berger ha estat escollida per representar Espanya a la preselecció
de pel·lícules candidates a l’Òscar a millor film estranger del 2013, a la
qual optaven, a banda d’aquesta, Grupo 7 amb Mario Casas i El artista y la modelo de Trueba,
també en blanc i negre i amb certs aires afrancesats. Ja sigui per una original
adaptació del conte infantil (amb 7 toreros en el rol dels 7 nans) o per la
singularitat d’una pel·lícula muda, aquesta producció amb Maribel Verdú com a protagonista té el valor i/o el renom per
fer-se un lloc entre les nominades als premis Òscar, que s’anunciaran el proper
10 de gener.
Se les haurà de veure amb premis en potència com Intouchables
(Intocable, 2011), ovacionada a tot França
i més enllà de les seves fronteres, A Royal Affair (per
Dinamarca), Barbara (per
Alemanya) o Beyond the Hills
(per Romania), l’última de Cristian
Mungiu, qui ja va captivar Europa amb 4 luni, 3 saptamini si 2
zile (4 meses, 3 semanas y 2 días,
2007). Sense deixar de banda Amour, una de les
grans favorites a més de ser l’últim film de Michael Haneke, tot i que podria patir algun contratemps degut a la
nacionalitat (com ja va passar amb Caché el 2006):
entra representant Àustria però ha estat filmada a França.
Es trobarà a faltar Iran dins la cerimònia, guardonat l’any passat amb
la millor pel·lícula estrangera (Nader y Simin, una
separación), que aquest cop no participarà per motius polítics degut a
la polèmica esquitxada arran del vídeo Innocence of Muslims.
El regust encara present de The Artist pot
jugar en contra de la pel·lícula espanyola, que comparteix la “innovació” de
rodar sense so i en blanc i negre. Ara bé, la gran triomfadora dels Òscar l’any
passat assegurarà la presència de Blancanieves
a la gran majoria de sales del país, que avui precisament s’estrena. Malgrat que les tècniques cinematogràfiques
hagin canviat radicalment amb els anys i sigui impossible mantenir-se fidel a
un estil centenari, aquesta pel·lícula és un vot de confiança als orígens del setè
art i un cop d’ull a un passat que ja s’ha convertit en història: el cinema
mut.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada